Alhamdulillah  

Posted by Ahlia 'Ammar



Setelah sekian lama merindui teratak 'hati' ini, berpeluang seketika menjengah walau sebentar cuma. Alhamdulillah.

Exam minitest baru saja usai dua hari yang lepas. Dan hari ini, resultnya sudah ditampal di tempat kebiasaannya. Alhamdulillah. Hanya itu yang mampu terucap jauh di dasar hati yang mengecil.

Hari ini diuji lagi. Alhamdulillah. Tiap hari.

Saat dan ketika ini masih lagi diberi peluang untuk terus menghirup molekul-molekul udara yang menampung hidup dengan izinNYA. Alhamdulillah.

Sayup-sayup terngiang persis pesan seorang ibu dan ayah buat anaknya yang merantau jauh demi menimba sezarah cuma ilmu daripada lautan ilmuNYA. Alhamdulillah. Masih punya mereka.

Hamparan rindu kian menggila pada sosok kecil itu. 'Aliyah. Ya Allah. Rindunya.. Pada tawa manjanya yang dibarisi gigi yang dua batang cuma. Pada bahasa dari alam kecilnya, pada lenggok dan cara percakapanya yang tidak difahami walau sebutir kata. Pada laju lariannya merangkak ke celah-celah kerusi meja. Pada wajah montelnya yang mengundang rasa geram yang amat sangat! Alhamdulillah. Masih dikurniakan rasa rindu itu.

Lautan rindu jua ingatan buat sahabat-sahabat lama yang amat disayangi fillah. Alhamdulillah. Telah diizinkanNYA untuk diri meneguk secangkir madu hasil ukhuwwah indah dengan mereka. Suatu ketika dahulu.

Meniti hari dan waktu dalam setiap langkahan sepanjang perjalanan menujuNYA di dunia sana yang abadi. Pengalaman dikutip buat pedoman. Mematangkan akal dan mata hati yang sentiasa mantafsir. Alhamdulillah. Atas izinNYA untuk merasai jauhnya sebuah kembara di dunia.

Dan. Untuk segala-galanya yang masih dalam jutaan rahsia, tersisip kemas di lubuk hati ini. Alhamdulillah. Bersyukur padaMU..

'Ala kulli hal. Syukran ya Rabb..




* Salam Saiyyidul Ayyam, penghulu segala hari..

[ someone says : i really wanna speak but i can't. i just let my heart speak on behalf of myself although people surrouding cant hear it.
comment : hmm..so do i. =) ]



Ummu Fathi
0406
21 ZulQaedah 1431H

This entry was posted at Friday, October 29, 2010 . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 nasihat dari sahabat

salam ukhwah... nice enrty... ^^

October 29, 2010 at 3:25 PM
Anonymous  

salam ukhuwwah kmbali..

syukran ya uknti..^^

-ummu fathi-

November 9, 2010 at 12:49 AM

Post a Comment

Semangat Palestina yang takkan pernah padam!

Followers

ღ halawatul iman ღ